Skolens udviklingsplan

Stenderup skoles udviklingsplan skoleåret 2023/24

Læsning for alle elever
Projektet er gået ind i år 2. Evalueringen efter det første projekt år viser, at læsningen på de forskellige LUS trin peger i den rigtige retning. Det er dog tydeligt, at de fleste elever mangler hastighed i deres læsning. Skolen har derfor iværksat forskellige tiltag for at aktivere læsning både i skolen og i hjemmet. Alle forældre er blandt andet opfordret til at der læses derhjemme 20 minutter hver dag for at understøtte elevernes læseudvikling.
Skolen fortsætter i dette skoleår med læsning på LUS hold mandag, onsdag og fredag i "læsebåndet". Personalet kommer igen i år på Brush-up kurser.

Forældresamarbejde
Fra pejlemærker til praksis er et tværkommunalt projekt, hvor Stenderup skole i år skal arbejde med forældresamarbejde.
Personalet på Stenderup skole skal hen over skoleåret arbejde med hvordan vi arbejder med den gode kommunikation mellem skole og hjem.
Udformningen af Hedensted kommune nye politikker har i høj grad taget udgangspunkt i inddragende processer med deltagere hele vejen fra børn og familier til forvaltnings- til medarbejderniveau. Hedensted kommune/Stenderup skole ønsker, at politikerne bliver til fælles praksis.

Arbejde med det pædagogiske indhold i SFO
Skolebestyrelsen har i foråret 2023 taget tiltag til at kigge på SFO'ens pædagogiske indhold. Arbejdet har været på stand-by, da vi har afventet udspil fra kommunen. Skolebestyrelsen er nu gået i gang med at kigge på de kommunale mål- og indholdsplaner. Personalet i SFO'en har lavet en lokal mål- og indholdsplan.

Udviklingsplan for 2023-24

Referat - Skole og forvaltning 2023-24